Pijana zakonnica

Nie mam pojęcia dlaczego to ciasto tak się nazywa... Nazwa dziwna, ale jest naprawdę smaczne. Mówię to ja, osoba, która nie lubi ciast z kremem :)

Pijana zakonnica
przepis na blachę o wymiarach 39cm x 23cm




BISZKOPT:

7 jaj
7 łyżek cukru
3 łyżki mąki tortowej
4 łyżki mąki ziemniaczanej
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka octu winnego

Białka ubij, stopniowo dodawaj cukier, żółtka, mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i ocet. 

Piecz w brytfannie o wymiarach 26-28 przez ok 45 minut w 160 stopni, bez termoobiegu 180.

Gdy lekko przestygnie końcówką łyżki drewnianej zrób otwory na około połowę wysokości. 


KREM:

szklanka wody
pół kostki margaryny (można zamienić na masło)
2 łyżki kakao
pół tabliczki gorzekiej czekolady,
szklanka  cukru
ok 100-200 ml wódki

Do rondla wlej ok. pół szklanki wody i gotuj na wolnym ogniu. Margarynę,  wodę, kakao, czekoladę i cukier przełóż do metalowej miski, następnie umieść ją na rondlu. 

W ten sposób rozpuścimy składniki na parzę i unikniemy przypalenia. Gdy wszystko ładnie się rozpuści, wlej wódkę, wymieszaj i odstaw do wystygnięcia. 

Letni krem przelej na biszkopt, tak aby zakrył otwory. 


WIERZCH

0,75litra śmietanki kremówki( 3 opakowania)
1 fix do śmietany
1 czubata łyżka cukru pudru
+ dwie kokosowe princessy ( lub inny tego typu batonik)

Śmietanę ubij z cukrem i fixem, wyłóż na wierzch ciasta. Wyrównaj wierzch. Na koniec posyp ciasto startym batonikiem i pozostaw w lodówce do schłodzenia przez kilka godzin. 






Wielkanocne Smaki - edycja IV

You Might Also Like

53 komentarze

  1. Super ciasto ;D
    Czy mozna czymś zastąpić fix? Myśle, ze żelatyną ale w jakich proporcjach?
    Mam taką marudę w domu, która nie lubi kokosu. Czy można dodać jakieś kakaowe wafelki?
    Z góry dziękuję za odpowiedź ;D Kamila

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak oczywiście fix można zastąpić żelatyną, wydaje mi się, że idealnie będzie ok. 2 łyżeczek na rozpuścić w małej ilości gorącej wody) ;) a co do wafelków to można użyć ulubionego smaku :) ja akurat jestem wielbicielką kokosu :) Czekam na wrażenia smakowe :)

      Usuń
  2. Wygląda super :) Jestem ciekawa smaku ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. nazwa mi się bardzo spodobała! haha :D
    aż chyba kiedyś zrobie tego placka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobię TEN PLACEK /rzeczownik męski niezywotny /.Smacznego

      Usuń
  4. Nazwa przebojowa, a ciasto wygląda fantastycznie ! :) Muszę je koniecznie zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakie wymiary ma mieć blaszkę na biszkopt? Są podane dwie wielkości;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja jest taka:

      Wymiary górne:
      Długość: 39,5 cm
      Szerokość: 23,5 cm

      Moja jest taka:
      Wymiary podstawy:
      Długość: 36,0 cm
      Szerokość: 20,0 cm
      Wysokość blaszki: 6,0 cm

      Usuń
  6. Do wypróbowania :-) wygląda pysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję;-) ciasto wygląda super:-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Hej.Czy ten biszkopt mozna zastapic zwykłym biszkoptem ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, jeśli mas jakis wypróbowany przepis na biszkopt to nie widzę przeszkód :)

      Usuń
  9. Czy musi byc tam alkohol ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama nazwa ciasta mówi o tym, że ten alkohol jes wskazany, ale uważam, że jeśli ktoś chce może z niego zrezygnować. Jednak nie piekłam nigdy bez alkoholu, więc nie powiem Ci, czy smakuje inaczej. :)

      Usuń
  10. nie wyszedł mi, krem bardzo rzadki,biszkopt zakalec a śmietany wystarczyło zaledwie na pokrycie wierzchu. Dziwne to wszystko. a robiłam zgodnie z przepisem.

    OdpowiedzUsuń
  11. mi zakalec w biszkopcie wychodzi gdy jajka są prosto z lodówki zamiast pozostawienia w temp.pokojowej

    OdpowiedzUsuń
  12. mi zakalec wychodzi wówczas gdy jajka są prosto z lodówki zamiast pozostawienia ich w temp. pokojowej

    OdpowiedzUsuń
  13. Mada
    Jak powinno wyglądać to dzioba nie trzonkiem łyżki, jak gęsto i co to daje?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W te otwory wlewamy krem ;) Między jednym otworem, a drugim powinno być mniej więcej tyle miejsca, ile zajmuje jeden otwór. :)

      Usuń
  14. Witam, mam szybkie pytanie czy łyżki mąki mają być czubate???
    I czy biszkopt z tego przepisu wychodzi pulchny???Chcę dziś zrobić ten placek, a może być kremówka czekoladowa???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak łyżki mąki powinny być czubate. Biszkopt wyszedł mi pulchniutki, a co do kremówki to ciężko mi powiedzieć, bo pierwszy raz słyszę o czekoladowej kremówce :)

      Usuń
  15. Czy alkohol jest bardzo wyczuwalny w cieście i nadaje się dla dzieci?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak dla mnie nie jest bardzo wyczuwalny, ale zawsze można zmniejszyć jego ilość.

      Usuń
    2. A ja myślałam, że nie ma głupich pytań. Od kiedy dajemy dziecku coś z alkoholem? Co za różnica ile go tam jest? Zrób dziecku cześć bez alkoholu, ono nie będzie porównywało czy smaczniejsze "z" czy "bez"

      Usuń
  16. Według mnie nie jest wyczuwalny. Oczywiście, można dać mniej alkoholu, jeśli ciasto ma jeść dziecko :)

    OdpowiedzUsuń
  17. czy trzeba się zalogowac aby zadawac pytania?

    OdpowiedzUsuń
  18. Nazwa zabawna ale bardzo skomplikowane....jesemmlaik ciastowy ale pełen zapału. Myślę nad pomniejsze niem składników bo słabych lasuchów ciastowych mam...

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie rozpuścil mi się cukier w masie czekoladowej i zgrzytal między zębami , reszta ok .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto użyć cukru pudru ;)

      Usuń
  20. Witam :) czy do bitej śmietany dodaje się pokruszone wafelki? Pytam ponieważ widać na zdjęciu że jest z czymś zmieszana

    OdpowiedzUsuń
  21. Witam . Co jest dodane do śmietany bo wyraźnie widać że nie jest czysta ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To starte batoniki. Należy nimi posypać wierzch ciasta. :)

      Usuń
  22. A mozna zastapic czyms ocet?

    OdpowiedzUsuń
  23. Witam, mam pytanie czy ten krem nie będzie za rzadki? Dziękuję za odpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, wykonywałam to ciasto już nie raz i nigdy nie było z tym problemu :)

      Usuń
  24. jaka gramatura gorzkiej czekolady bo sa rozne ???

    OdpowiedzUsuń
  25. a ja uwielbiam ciasta z alkoholem, mimo tego że za nim nie przepadam. I mam pytanko,a jakby więcej troszke go dolać? czy proporcjonalnie dobrze go czuć,czy dość słabo?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem alkohol w tym cieście jest słabo wyczuwalny. Oczywiście, jeśli ktoś chce może dodać go więcej :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  26. Jak czytam niektóre anonimy to naprawdę bezmozgow jest wielu ehh

    OdpowiedzUsuń
  27. Mniej wody, polecam 1/4 szklanki ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Ile ma być tej wody do kremu? Szklanka czy pół szklanki?

    OdpowiedzUsuń
  29. Piekę to ciasto już trzeci raz jest wyśmienite. ..pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie piekę to ciasto.Jutro powiem czy coś zostało.Ta nazwa to od kolorystyki szat zakonnicy (?)

      Usuń
  30. Ciasto pyszne - na drugi dzień lepiej smakuje.Nie dodałam princessy a zamiast wódki dałam spirytus - zakonnica była bardziej pijana...

    OdpowiedzUsuń
  31. czym zastąpić ocet winny???

    OdpowiedzUsuń
  32. A ten ocet to ilu procentowy?

    OdpowiedzUsuń
  33. czy jeden smietan-fix to nie za mało na 0,75 l smietany ??? prosze o odpowiedz

    OdpowiedzUsuń
  34. jadłam jest pycha

    OdpowiedzUsuń
  35. O matko,treść niektórych pytań poraża mnie...Będę piekła na moje urodziny,napiszę jak smakowało :)

    OdpowiedzUsuń
  36. nie wiem co robię źle masa czekoladowa rozwarstwia się, im dłużej mieszam tym bardziej oddziela się tłuszcz

    OdpowiedzUsuń

Flickr Images