Bezglutenowe muffinki cytrynowo-makowe

  Jakiś czas temu otrzymałam przesyłkę od firmy Eterno. W niewielkiej paczuszce znalazłam dwa słoiczki: cytryny w rumie i pomarańczce w rumie. Oba słoiczki były pięknie zapakowane :) Przyznam, że nigdy wcześniej nie próbowałam tego typu produktów, więc byłam bardzo ciekawa. Okazało się, że cytryny w rumie staną się jednym z moich ulubionych dodatków :) Dobrze komponują się jako dodatek do porannej jaglanki, w muffinkach, placuszkach oraz jako dodatek do porannej herbatki. Dziś proponuję Wam muffinki gryczano - orzechowe z dodatkiem maku, kwaśnej cytryny i rumu. Wyszły super :) Kwaskowatość cytryn łamie zalewa rumowa, dlatego muffinki nie są gorzkie. Spróbujcie sami :)

Bezglutenowe muffinki cytrynowo-makowe
przepis na 6 muffinek


80 g mąki gryczanej
40 g mąki z orzechów ziemnych
łyżeczka proszku do pieczenia
4 łyżki maku
jajko
5 plasterków cytryn z rumu ( użyłam tych KLIK)
100 ml zalewy z cytryn
100 ml maślanki

Do miski przesiej mąkę gryczaną i mąkę z orzechów ziemnych. Dodaj proszek do pieczenia oraz mak. Cytryny pokrój na drobne kawałki, dodaj do pozostałych składników. W osobnym naczyniu wymieszaj jajko z zalewą i maślanką. Do składników suchych dodaj składniki mokre, wymieszaj wszystko dokładnie. Formę na muffinki wyłóż papierowymi papilotkami. Wypełnij je masą do 3/4 wysokości. Piecz ok. 25 minut w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni. Podawaj wystudzone. 



You Might Also Like

4 komentarze

  1. cytryna+mak- to musiało być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Prześliczne muffinki! To połączenie maku i cytryny musi bajecznie smakować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Idę robić mam nadzieję, że wyjdą z Twojego przepisu :D

    OdpowiedzUsuń

Flickr Images