Kasza jaglana z brokułami i masłem orzechowym

   Masło orzechowe to bardzo kontrowersyjny produkt: z jednej strony słychać głosy, że jest zdrowe, ma dużo białka i warto włączyć go do diety. Z drugiej strony słyszymy, że nie jest to taki wspaniały produkt. Ja zaliczam się do tej pierwszej grupy osób :) Masło orzechowe bardzo często gości w mojej kuchni, do tej pory głównie w daniach słodkich. Warto jednak czasem poeksperymentować i spróbować niecodziennych połączeń :) Ten eksperyment uważam za bardzo udany :)

Kasza jaglana z brokułami i masłem orzechowym
przepis na dwie porcje
Źródło



5 łyżek kaszy jaglanej
ząbek czosnku
pół małego brokuła
2 łyżki masła orzechowego
łyżka śmietany
łyżeczka utartego cheddara
łyżka masła klarowanego
sól, pieprzu

Brokuł ugotuj na półtwardo. Kaszę ugotuj na sypko. Na patelni rozgrzej masło i podsmaż na nim czosnek przeciśnięty przez praskę. Gdy zbrązowieje dodaj kaszę, zmniejsz ogień. W osobnym naczyniu wymieszaj masło orzechowe ze śmietaną, następnie dodaj do kaszy. Całość dokładnie wymieszaj, tak aby nie było grudek, przypraw solą i pieprzem. Następnie dodaj brokuła, wymieszaj do połączenia się składników. Na koniec danie przełóż na talerz, posyp utartym serem. Podawaj ciepłe. 



You Might Also Like

5 komentarze

  1. Nigdy takiego dania nie jadłam, ale jestem pewna, że wszystko do siebie świetnie pasuje i chyba się zainspiruję w najbliższych dniach :)

    OdpowiedzUsuń
  2. brokuły i masło orzechowe? jakie fajne połączenie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Masło orzechowe i brokuły to cudowne połączenie <3 Ostatnio też jadłam je z kasza jaglaną :D

    OdpowiedzUsuń

Flickr Images