Chleb bezglutenowy z ziarnami słonecznika

   Przeglądałam ostatnio raport dotyczący żywienia Polaków. Wynika z niego, iż nie wyobrażamy sobie posiłków bez chleba. Cóż, ja chyba się wyłamuję z tego, ponieważ u mnie chleb gości naprawdę bardzo rzadko w menu. Teraz, gdy staram się ze względów zdrowotnych unikać produktów z glutenem, zabrałam się za eksperymenty z chlebem bezglutenowym. Ku mojemu zaskoczeniu wyszedł bardzo smaczny, nie kruszy się i co najważniejsze jest bardzo sycący :)

Chleb bezglutenowy z ziarnami słonecznika



 500g mąki gryczanej
25g drożdży
łyżka cukru
3 łyżki oliwy
szczypta soli
500ml ciepłej wody
opakowanie mieszanki ziół
100g ziaren słonecznika

W małej miseczce wymieszaj drożdże z 3 łyżkami ciepłej wody, łyżką cukru i łyżką mąki. Odstaw na 15 minut do wyrośnięcia. W dużej misce wymieszaj mąkę, sól, zioła i nasiona słonecznika. Gdy drożdże wyrosną, dodaj je do mąki, Wyrabiaj ciasto dodając stopniowo wodę. Po wyrobieniu ciasto odstaw do wyrośnięcia na ok. 1h. 
Następnie uformuj z niego bochenek, przełóż do formy wysmarowanej masłem i wstaw do piernika rozgrzanego do 180 stopni. Piecz ok. 60 minut. Po upieczeniu pozostaw do przestygnięcia. 



 

 

You Might Also Like

2 komentarze

Flickr Images