Amarantusowe pancakes ze szpinakiem

  Dawno w mojej kuchni nie było pancakes. Dziś choć miałam bardzo zabiegany poranek, wiedziałam, że muszą w końcu pojawić się na moim talerzu. I tak oto są: sycące, bezglutenowe z dodatkiem świeżego szpinaku :) W dodatku ich przygotowanie nie zajęło mi więcej niż 15 minut :) Zachcianka spełniona, więc można zaczynać dzień pełen wyzwań :)

Amarantusowe pancakes ze szpinakiem
porcja dla dwóch osób


200g mąki amarantusowej
100g mąki gryczanej
pół łyżeczki proszku do pieczenia
pół łyżeczki ziół prowansalskich
jajko
150ml mleka
200g świeżego szpinaku
ząbek czosnku

+ oliwa

Na patelni rozgrzej niewielką ilość oliwy. Następnie podsmaż na niej posiekany czosnek ze szpinakiem. Następnie odstaw go do przestygnięcia. W misce wymieszaj mąkę amarantusową i mąkę gryczaną, dodaj proszek do pieczenia, zioła prowansalskie oraz przestudzony szpinak. W osobnym naczyniu wymieszaj jajko z mlekiem, a następnie dodaj je do suchych składników. Całość wymieszaj dokładnie.
Ponownie rozgrzej niewielką ilość oliwy na patelni. Wykładaj na nią niewielką ilość ciasta, formując z niego okrągłe placuszki. Smaż ok. 2 minut. Podawaj ciepłe z sosem czosnkowym. 



  "Czas na szpinak 5!"

You Might Also Like

6 komentarze

  1. Ale nie ma w przepisie maki gryczanej. Chodzi mi o skladniki.

    OdpowiedzUsuń
  2. mój błąd, już edytowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziekuje:-). Czy moge zastapic szpinak jarmuzem,bo akurat mam swiezo,otwarta paczke? Z gory dziekuje za odpowiedz;-).

    OdpowiedzUsuń

Flickr Images