Pieczony kalafior na ostro

  Jeśli miałabym robić Top3 moich ulubionych warzyw to kalafior zdecydowanie znalazłby się na pierwszym miejscu. Uwielbiam go pod każdą postacią, a najbardziej (niestety) z bułką tartą i roztopionym masłem... Dziś żeby było zdrowiej zrobiłam go w bardziej dietetycznej wersji - bułkę tartą zastąpiłam przyprawami, smażenie zastąpiłam pieczeniem w piekarniku. W efekcie otrzymałam pyszną i zdrową alternatywę mojego ulubionego dania ;)

Pieczony kalafior na ostro


główka kalafiora
pół łyżeczki ostrej papryki
łyżeczka kurkumy
łyżeczka czosnku w proszku
szczypta mielonego kminku
łyżka suszonego czosnku niedźwiedziego
szczypta pieprzu
szczypta soli
4 łyżki oliwy z oliwek
Kalafior podziel na małe różyczki, ugotuj w lekko osolonej wodzie, tak  aby był al dente. Piekarnik rozgrzej do 180 stopni. W misce wymieszaj oliwę z przyprawami, dodaj różyczki kalafiora i dokładnie wymieszaj wszystkie składniki. Kalafior umieść na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Piecz ok. 30. minut. Podawaj z sosem czosnkowym lub dowolnymi dodatkami. 
Smacznego :)


Nowalijki w kuchni

You Might Also Like

3 komentarze

  1. Nigdy nie jadłam pieczonego kalafiora! Muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nasza książka kucharska czeka na takie przepisy! Zapraszamy serdecznie. https://www.facebook.com/layman.meble/photos/a.1689873661247779.1073741830.1687658101469335/1811361385765672/?type=3&theater

    OdpowiedzUsuń

Flickr Images