Łazanki z kapustą i mięsem

  Z czym kojarzy Wam się kuchnia polska? Tradycyjnie kotlet schabowy z ziemniakami i kapustą? A może macie jakieś inne skojarzenia? Dla mnie kuchnia polska to kuchnia dzieciństwa, potrawy, które jadałam jak byłam mała, które przygotowywała mi mama i babcia. To dania wywołujące wspomnienia. Jedną z takich potraw są właśnie łazanki z kapustą i mięsem. Dziś znów pojawiają się na moim stole, jednak w trochę zmienionej wersji - z makaronem bezglutenowym i mięsem drobiowym. :) 

Łazanki z kapustą i mięsem
porcja dla 4 osób


500g mięsa drobiowego (ja użyłam ugotowanego i zmielonego mięsa z kurczaka, możesz je zastąpić mięsem mielonym)
mała główka kapusty
opakowanie (ok.400g) makaronu łazanki (możesz użyć bezglutenowego)
cebula
sól, pieprz
oliwa

Kapustę poszatkuj, przełóż do garnka, zalej wodą i gotuj do czasu, aż będzie miękka. Następnie odcedź ją i odstaw. W tym czasie ugotuj makaron al dente, odstaw do przestygnięcia. Cebulę obierz, pokrój w kostkę i przesmaż na oliwie z oliwek. Gdy cebula się zeszkli dodaj mięso, dopraw pieprzem i podsmażaj do czasu aż mięso będzie gotowe.Na koniec do garnka z kapustą dodaj makaron i mięso podsmażone z cebulą. Całość dokładnie wymieszaj, dopraw do smaku.
Smacznego :)



You Might Also Like

1 komentarze

Flickr Images