Bezglutenowa pizza na spodzie z kaszy jaglanej

  Najlepsze potrawy wychodzą z resztek :) Tak właśnie było z tą pizzą. Zbliżała się pora obiadowa, a ja totalnie nie miałam pomysłu co zjeść. Otworzyłam lodówę: trochę kaszy, warzywa, ser, wędlina... A gdyby tak zrobić z tego pizzę? Taką zdrową, bez glutenu i bez laktozy. Na początku miałam trochę obaw, przede wszystkim, czy spód się nie rozwali i czy w ogóle będzie to zjadliwe? Na szczęście okazało się, że obawy były bezzasadne a pizza z kaszy jaglanej zdecydowanie zostanie moją faworytką :)

Bezglutenowa pizza na spodzie z kaszy jaglanej
porcja dla dwóch osób


woreczek ugotowanej kaszy jaglanej
jajko
2 łyżeczki płatków drożdżowych
sól, pieprz
sos pomidorowy
2 plasterki sera bez laktozy (lub innego)
wędlina
dowolne warzywa

Kaszę jaglaną przełóż do miski, dodaj płatki drożdżowe, sól, pieprz oraz jajko. Całość dokładnie wymieszaj. Na blachę wyłożoną papierem do pieczenia przełóż ciasto formując z niego okrągły placek o grubości ok. 0,5cm. Następnie wstaw blachę na ok. 20 minut do piekarnika rozgrzanego do 220 stopni. W tym czasie pokrój warzywa, wędlinę i ser. Gdy spód pizzy już się podpiecze, wyjmij go z piekarnika, rozsmaruj na nim sos pomidorowy, a następnie poukładaj dodatki. Wierzch pizzy posyp serem. Wstaw ponownie do piekarnika na ok. 15 minut. Podawaj ciepłą z domowym ketchupem. 
Smacznego :)


You Might Also Like

1 komentarze

Flickr Images