Dietetyczne róże karnawałowe

Zbliża się Tłusty Czwartek, wokół same pączki, faworki i inne karnawałowe wypieki. To bardzo ciężki dzień dla osób na diecie :) Oczywiście można sobie radzić bez tradycyjnych wypieków, zamieniając je na zdrowsze wersje ;) Np. na bezglutenowe róże karnawałowe, bez dodatku mleka krowiego, jajek. Poza tym roże upiekłam w piekarniku zamiast smażyć je na głębokim tłuszczu. Dzięki temu są zdrowe i pyszne :)

Dietetyczne róże karnawałowe
przepis na 12 róż



szklanka mąki gryczanej
3 łyżki skrobi z tapioki   (ja swoją kupiłam tutaj)
pół łyżeczki bezglutenowego proszku do pieczenia
szczypta soli
łyżeczka octu jabłkowego
3 łyżki rozpuszczonego oleju kokosowego
szklanka mleka kokosowego z puszki
+ marmolada 

Do miski przesiej mąkę gryczaną, dodaj skrobię z tapioki, proszek do pieczenia, sól, ocet jabłkowy, olej kokosowy i mleko kokosowe. Zagnieć ciasto. Gdy będzie się kleiło do rąk, dodaj więcej mąki gryczanej. Gotowe podziel na 3 części. Każdą z nich rozwałkuj na ok. 0,5cm. Z ciasta wycinaj kółka w dwóch rozmiarach: np za pomocą szklanki i kieliszka. Następnie ponacinaj delikatnie po obwodzie, na brzegach. Na większe kółka połóż kółka mniejsze i delikatnie sklej je na środku. Róże układaj na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Piecz ok. 20 minut w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni. Po upieczeniu odstaw je do przestygnięcia, a następnie ułóż na środku róży niewielką ilość marmolady
Smacznego ;) 


You Might Also Like

1 komentarze

Flickr Images