Pasta z czerwonej soczewicy

 Soczewicę odkryłam dość niedawno. Choć w sumie znałam ją już dawno, ale jakoś nigdy do niczego mi nie pasowała. Na szczęście całkiem niedawno ponownie wpadła mi w ręce, więc postanowiłam spróbować ponownie :) Do ugotowanej soczewicy dodałam suszone pomidory, pestki słonecznika oraz ulubione przyprawy. Chwila blendowania i otrzymałam pyszną pastę do chleba (lub wafli w moim przypadku :)) Idealna dla wegan oraz miłośników soczewicy :)

Pasta z czerwonej soczewicy

150g ugotowanej, czerwonej soczewicy
ząbek czosnku
10 suszonych pomidorów w zalewie
2 łyżki pestek dyni
2 łyżki zalewy z suszonych pomidorów
pół łyżeczki soku z cytryny
pół łyżeczki curry
sól, pieprz

Do misy blendera przełóż wystudzoną, czerwoną soczewicę, czosnek przeciśnięty przez praskę, pokrojone suszone pomidory, pestki dyni oraz sok z cytryny, zalewę z suszonych pomidorów oraz przyprawy. Całość dokładnie zblenduj. Dopraw do smaku. Gotową pastę przełóż do słoiczka, przechowuj w lodówce. 
Smacznego :)


You Might Also Like

2 komentarze

  1. Też się przymierzam do połączenia czerwonej soczewicy z suszonymi pomidorami, ale w pasztecie. Ciekawa jestem smaku. Ale widze, że to połączeniu może smakować. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Flickr Images