Zdrowe odżywianie - gdzie robić zakupy? + Przepis na proteinowe trufle kokosowe

Gdzie najczęściej robicie zakupy? W dyskontach, hipermarkecie, czy na lokalnych targach i w małych sklepikach? Odkąd zaczęłam zdrowiej się odżywiać i zwracać uwagę na to co ląduje w mojej lodówce, przyznam, że mam ogromny problem z zakupami. Bardzo ciężko znaleźć wartościowe produkty wśród konwencjonalnej żywności, która często napakowana jest różnymi chemikaliami. Szukając zdrowej żywności często tracimy mnóstwo czasu. Z rozwiązaniem przychodzi nam współczesna technologia, a dokładniej sklepy internetowe :) Kiedyś także należałam do tych osób, które musiały zobaczyć produkt zanim go kupiły, dziś jednak wybieram rozwiązania bardziej wygodne i szybkie :) (choć oczywiście stacjonarne zakupy spożywcze nadal sprawiają mi dużą frajdę :)) W związku z tym, iż lubię testować różne nowe produkty, przy wyborze odpowiedniego sklepu internetowego kierowałam się przede wszystkim jego szerokim asortymentem. Zależało mi na tym, aby za jednym zamachem móc zrobić zakupy dla siebie (czyli sklep musi mieć duży wybór produktów bezglutenowych oraz różne nowości spożywcze) a także dla bliskich, którzy odżywiają się bardziej tradycyjnie. Poza tym dobrze, gdy owy sklep posiada przyjazną i intuicyjną stronę internetową, która ułatwia poszukiwanie produktów i zrobienie zakupów :) Ważna jest także cena, rabaty, zniżki oraz czas dostawy. Przejrzałam wiele sklepów, a ostatecznie padło na supermarket internetowy FRISCOZnalazłam tam wszystkie produkty, które używam w swojej kuchni, także mogę Wam go polecić :) Natomiast jeśli chodzi o żywność świeżą typu: warzywa, owoce, jajka, czy mięso, to przeważnie wybieram lokalne targi, gdzie można dostać żywność prosto od producenta. W Krk, mogę polecić Wam słynny Targ Pietruszkowy :) A Wy gdzie najczęściej robicie zakupy? Macie swoje ulubione sklepy internetowe?  Co jest dla Was najważniejsze przy wyborze sklepu? :)

Proteinowe trufle kokosowe 
przepis na 15 trufli

 
woreczek kaszy jaglanej
30g odżywki białkowej o smaku kokosowym
łyżka lucumy sproszkowanej (ja swoją kupiłam TUTAJ)
100g wiórków kokosowych
łyżka mleka kokosowego

Kaszę jaglaną przelej wodą, a następnie przełóż do garnka z wodą gotuj ok. 15 minut. W tym czasie do misy malaksera przełóż odżywkę białkową, lucumę, wiórki oraz ugotowaną kaszę jaglaną (ważne, aby kasza była ciepła) i łyżkę mleka. Całość dokładnie zmiksuj. Z gotowej masy formuj niewielkie kulki, ułóż je na płaskim talerzu i wstaw na ok. 3h do lodówki. Po tym czasie trufle będą gotowe do spożycia.
Smacznego :)



Pralinki, trufelki, czekoladki... Kasza niejedno ma imię i oblicze- edycja II- ciasta i desery

You Might Also Like

3 komentarze

  1. A ja czytam składy i bez problemu zaopatruję się w 2 pobliskich sklepach (w tym jednym dyskoncie), jak się ma ogarnięty asortyment, zakupy zajmują tylko chwilkę. Warto sprawdzać czasem kontrolnie czy nic się nie zmieniło w składzie, zwłaszcza w produktach marki własnej dyskontu i pamiętać, że to że np. dwa kefiry różnej wielkości są tej samej marki własnej nie znaczy, że maja ten sam skład, bo mogą mieć innego dostawcę. W dalszym ciągu całe zakupy "od drzwi do drzwi zajmują mi od 10 min-0,5h w zależności od zapotrzebowania i kolejki. Robię też zakupy na pobliskim placu, mam nawet ulubionych sprzedawców, ale stoiska warzywne to mniej lub bardziej prowizoryczne konstrukcje na wielkim pustym placu i w zimie mało który sprzedawca decyduje się marznąć i mrozić warzywa. Ale sporo tam u nas rolników, więc można kupić produkt prosto z pola :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moim zdaniem domowe, zdrowe trufle nie mają sobie równych ! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne trufle, domowych jeszcze nie jadłam:)

    OdpowiedzUsuń

Flickr Images