Dietetyczne, bezglutenowe oreo

Z okazji Dnia Kobiet można sprawić sobie dziś drobną przyjemność. Właśnie z tej okazji upiekłam sobie dziś pyszne ciasteczka. Przyznam, że tradycyjne Oreo jakoś nie przypadło mi do gustu. Ta wersja - bezglutenowa i wegańska dużo bardziej do mnie przemawia. To pewnie za sprawą kokosu, który uwielbiam :) Ciasteczka przygotowuje się naprawdę szybko i równie szybko znikają  :) Spróbujcie sami :)

Dietetyczne, bezglutenowe oreo
przepis na 12 ciasteczek

CIASTO:
szklanka płatków owsianych
szklanka płatków orkiszowych
2 łyżki kakao
łyżka miodu
jajko
łyżka oleju kokosowego
5 łyżek mleka kokosowego

CIASTO: Płatki owsiane i orkiszowe zmiksuj na mąkę. Wymieszaj zmielone płatki z kakao, rozpuszczonym miodem i olejem kokosowym. Zagnieć ciasto, a następnie rozwałkuj je na ok. 0,5cm i wykrawaj z niego okrągłe ciasteczka. Piecz ok. 15 minut w 180 stopniach. Po upieczeniu odstaw do przestygnięcia.

KREM:
150g wiórków kokosowych
10 łyżek mleka kokosowego
łyżka miodu

KREM: Wiórki przełóż do blendera, zmiksuj. Następnie dodaj mleko i miód, ponownie miksuj przez kilka minut. 

WYKOŃCZENIE: Na połowę ciastek wyłóż krem, przykryj je pozostałą częścią ciasteczek. 
Smacznego :)





You Might Also Like

7 komentarze

  1. Chodzi o gęste mleko z puszki ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja użyłam mleka domowego, które sama przygotowałam, ale mleko z puszki też może być :)

      Usuń
  2. Jak to bezglutenowe, skoro z płatków owsianych i orkiszowych? Chyba, ze sztucznie pozbawionych glutenu...

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciasteczka wyglądają obłędnie i na pewno je wypróbuję, lecz w poście wkradł ci się chyba błąd - te ciastka nie są wegańskie (jajka i miód). Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Tylko jedno "ale" owies i orkisz zawierają gluten. Na pewno tak samo smakują jak wyglądają, czyli przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń

Flickr Images