Trufle bounty w wersji fit

Internet ostatnio opanowały tzw. kulki mocy. Coraz częściej pojawiają się na różnych blogach coraz to bardziej oryginalne przepisy owe słodkości. Ja dziś mam dla Was kulki mocy w wersji kokosowej, inspirowane moimi ulubionymi batonikami bounty. Długo eksperymentowałam, aby uzyskać ten smak, ale w końcu się udało :) Zdrowa wersja bounty z 4 składników, bez zbędnego cukru, tłuszczu i innych dziwnych dodatków. Idealne, gdy mamy ogromną ochotę na coś słodkiego :)
 
Trufle bounty w wersji fit 
przepis na 12 trufli


150g wiórków kokosowych 
6 daktyli
tabliczka gorzkiej czekolady
5 łyżek mleka kokosowego z puszki

Wiórki przełóż do misy blendera. Daktyle namocz przez 5 minut we wrzącej wodzie (ok. 100ml), następnie dodaj je do misy blendera. Całość zblenduj dokładnie. Z masy formuj niewielkie kuleczki, układaj je na talerzu. Całość wstaw na ok. 1h do zamrażalki. 
Po tym czasie rozpuść czekoladę w kąpieli wodnej z mlekiem kokosowym. Z zamrażalnika wyjmij trufle, każdą z nich obtocz w czekoladzie i ponownie układaj na talerzu. Gotowe trufle umieść ponownie w zamrażalniku na ok. 1h, a następnie przechowuj je w lodówce.
Smacznego :)




You Might Also Like

7 komentarze

  1. Istnieje jakiś zamiennik daktyli? Nie jestem ich wielką fanką :) W przypadku tego przepisu mam jednak nadzieję, że reszta składników zdominuje smakiem te całe daktyle :) Na pewno spróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj może z suszonymi śliwkami :) Jednak w tym przepisie daktyle nie są bardzo wyczuwalne :)

      Usuń
  2. Niestety nie jestem w stanie nic uformować, masa kokosowa się rozpada. Czego dodać więcej? Daktyli?

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety nie jestem w stanie nic uformować z masy kokosowej. Czego dodać? Daktyli?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najwidoczniej za dużo wody. Spróbuj dodać więcej wiórków kokosowych :)

      Usuń

Flickr Images