Historia wewnętrzna jelit. Recenzja książki.

Jelita to nasz drugi mózg, tak już Wam kiedyś o tym opowiadałam. Dziś mam dla Was recenzję pierwszej książki (bo w kolejce czeka ich jeszcze parę) o jednym z najważniejszych, jak nie najważniejszym, organie naszego organizmu - o jelitach. 


Książka niezwykła. Żałuję, że trafiłam na nią dopiero teraz. Jeszcze nigdy nie czytałam naukowej książki, poruszającej w sumie poważne tematy, napisanej w taki przyjemny sposób. Czyta się ją jak bajkę lub też zabawną opowieść, a przecież opowiada o całej skomplikowanej maszynie jaką jest nasz organizm, a dokładniej nasze jelita. Autorka w przyjemny sposób opowiada o dość trudnych tematach, zachowując przy tym poczucie humoru i naukową precyzję. 

W książce znajdziemy mnóstwo odpowiedzi na dręczące nas pytania zdrowotne: między innymi o to jak się pozbyć zgagi, jak pokonać nieświeży oddech, a także dlaczego rano budzimy się z opuchniętymi oczami, czy też dlaczego odruchowo ślinimy zranione miejsca na skórze. 

Dodatkowo, a może przede wszystkim, otrzymujemy małą lekcję biologii i anatomii. Autorka zabiera nas w podróż po naszym układzie pokarmowym, tłumaczy i pokazuje co się dzieje z naszym ulubionym jedzeniem, gdy znika w ciemnościach przełyku, a także jak działają poszczególne organy. 

W książkach często brakuje mi zdjęć. Tutaj też ich nie było, ale za to są fantastyczne rysunki, które w zabawny sposób podsumowują informacje zawarte w książce. 

Cóż Wam mogę więcej powiedzieć, musicie koniecznie przeczytać tę pozycję :) Naprawdę rozjaśnia myślenie, zwraca uwagę na istotne kwestie zdrowotne i pomaga zadbać o najbardziej zapomniany organ naszego ciała. Gdy wdrążymy w życie choć jedną zasadę prezentowaną w książce to na pewno nasze zdrowie się nam odwdzięczy :)



WYDAWNICTWO: Feeria
CENA: 34,90 zł. 


You Might Also Like

1 komentarze

  1. Czytałam w oryginalnym wydaniu i też byłam zachwycona, gorąco polecam. Niektóre informacje w niej zawarte powinien widzieć każdy.

    OdpowiedzUsuń

Flickr Images