Dietetyczna tarta kokosowa z świeżymi owocami

  Naszło mnie dziś na coś dobrego. Niewiele myśląc, udałam się do kuchni, przejrzałam szafki kuchenne i wpadłam na pomysł - trzeba upiec jakieś ciasto :) Padło na szybkie, eksperymentalne ciasto a'la tarta. Jednak, żeby było zdrowiej spód wykonałam z płatków owsianych zamiast mąki i miodu zamiast masła. Wyszło mniej kalorycznie. Natomiast krem powstał z ,,śmietanki" kokosowej i twarogu. Uwieńczeniem dzieła są tutaj świeże owoce, zerwane prosto z ogrodu. Musicie wypróbować ten przepis, gwarantuje Wam, że się w nim zakochacie :)

Dietetyczna tarta kokosowa ze świeżymi owocami
przepis na formę o średnicy 16 cm


150 g płatków owsianych
jajko
3 łyżki miodu naturalnego 
2 puszki mleka kokosowego (takiego z ,,śmietanką u góry")
łyżka miodu
50 g wiórek kokosowych
100 g twarogu chudego
3 morele
czerwone porzeczki

Płatki owsiane zmiksuj na mąkę, następnie dodaj do nich jajko i miód. Miksuj, aż do połączenia się składników. Gotową masę przełóż na formę do tarty wysmarowaną olejem kokosowym. Wyrównaj wierzch. Piecz ok. 30 minut w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni. Po upieczeniu odstaw do przestygnięcia.
W tym czasie przygotuj krem - mleko kokosowe miksuj z twarogiem, miodem i wiórkami kokosowymi, aż do uzyskania gładkiego kremu. Gotową masę przełóż na wystudzony spód ciasta, wyrównaj wierzch. Całość udekoruj świeżymi owocami. Ja użyłam do tego celu moreli oraz porzeczek. Gotowe ciasto wstaw na 2h do lodówki.
Smacznego :)




W krainie miodem płynącej...

You Might Also Like

2 komentarze

  1. Mmm.. pyszności! :) i jak zdrowo :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam wszystko co kokosowe, więc chętnie wpadłabym na kawałeczek :)

    OdpowiedzUsuń

Flickr Images