Ogórki małosolne na sucho

Ogórki małosolne to jedna z moich ulubionych, wiosennych przekąsek. Mogłabym je pochłaniać w każdych ilościach i do każdego posiłku. Gdy jakiś czas temu trafiłam na ten przepis, wiedziałam, że to musi być dobre :) Do tej pory jadłam tylko te przygotowywane w sposób tradycyjny, więc ta wersja wydała mi się bardzo ciekawa. Ogórki małosolne przygotowywane na sucho podobno pochodzą z Rosji. Trzeba przyznać, iż pomysł bardzo dobry i szybki :) Nie zajmują także wiele miejsca w lodówce, choć są tak dobre, że nie muszą długo w niej leżeć :) Koniecznie wypróbujcie :)

Ogórki małosolne na sucho


1 kg ogórków gruntowych
korzeń chrzanu pokrojony na małe części
liść wiśni lub porzeczki
2 gałązki kopru
2 liście laurowe
2 ziela angielskie
łyżka ziaren gorczycy
5 ząbków czosnku, pokrojonego w plasterki
2 łyżeczki soli
+ plastikowa torebka

Ogórki umyj, osusz i odetnij im końcówki, a następnie przełóż je do torby. Dodaj do nich obrany i pokrojony na mniejsze kawałki korzeń chrzanu, plasterki czosnku, koper, liście porzeczki lub wiśni porwane na małe części, liście laurowe, rozgniecione ziela angielskie oraz gorczyce. Całość posyp solą. Torbę zamknij szczelnie, potrząśnij torebką, aby wszystkie składniki się wymieszały. Całość wstaw do lodówki na 4 godziny. Następnie wyjmij torebkę i pozostaw w temperaturze pokojowej na 20h. Po tym czasie ogórki są już gotowe :) 
Smacznego :)



You Might Also Like

1 komentarze

  1. super pomysł :) słyszałam już o takim wykonaniu ale sama nie próbowałam



    pozdrawiam,
    Kaśka
    -------------

    zapraszam do mnie
    http://tradycyjnakuchnia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Flickr Images