Jak zdrowo rozpocząć dzień?

Poranny dźwięk budzika przyprawia Cię o ból głowy? Po przebudzeniu masz wrażenie, że ktoś przestawił Ci potajemnie zegarek i tak naprawdę wstajesz za wcześnie? Któż z nas nie doświadczył nigdy tego uczucia? Poranek to ciężki okres, szczególnie dla tych, którzy doświadczają permanentnego braku czasu. Jednak brak czasu to nie powód, żeby nie dbać o siebie i swoje zdrowie. Pokażę Wam jak można zdrowo rozpocząć dzień. Dzięki tym kilku radom możecie usprawnić swój poranek, a przy okazji wprowadzić kilka zdrowych nawyków do swojej codzienności.


1. Planuj. Co masz zrobić rano, zrób wieczorem

Dobry plan pomaga zachować spokój podczas nerwowej, porannej gonitwy. Usiądź spokojnie wieczorem, weź kartkę lub planner i przemyśl przyszły dzień . Przygotowałam specjalnie dla Was listę najfajniejszych plannerów, które udało mi się wyszukać w sieci:

1. Planer znaleziony u Emilyley KLIK
2. Słodkie planery  KLIK
3. Projekt od DESIGNE YOUR LIFE KLIK
4. Projekt ZORGANIZOWANEJ KLIK

Zaplanuj co musisz zrobić, ile Ci to zajmie czasu. Zaplanuj także posiłki na jutro, a może nawet przygotuj je, aby uniknąć porannego krzątania się po kuchni. Planujesz poranny trening? Wieczorem przygotuj torbę, przygotuj posiłki, strój, tak abyś nie mogła znaleźć rano pretekstu, żeby jednak nie iść.

2. Poranny rytuał - woda z cytryną

Wcześniejszy punkt miał na celu przygotowanie nas na ten moment - chwilę pobudki. Gdy już zadzwoni budzik i trzeba wstać, nie odkładaj tego na ,,za 5 minut" - wstań od razu, idź do kuchni i wypij szklankę wody z cytryną. Usprawni to Twój metabolizm, pobudzi, doda energii na cały dzień. To wszystko sprawa cytryny -  to ona ma silne działanie antybakteryjne i przeciwwirusowe, dzięki czemu pozytywnie wpływa na organizm. 

3. Czas na śniadanie

To podpunkt obowiązkowy - nigdy z niego nie rezygnuj. Na pewno słyszałeś/aś, że śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Istotnie tak właśnie jest. Dlatego każdy dzień rozpoczynaj od pełnowartościowego posiłku. I nie mam tu na myśli kawy i zbożowego batonika. Ja najczęściej wybieram owsiankę/jaglankę z dodatkiem owoców, bakalii, czy też innych dodatków. Owsianka jest dobra, bo można przygotować ją dzień wcześniej, a rano tylko otworzyć słoiczek, dodać ulubione dodatki i pełnowartościowe śniadanie gotowe :)

4. Znajdź 5 minut tylko dla siebie

Przed wyjściem z domu znajdź 5 minut tylko dla siebie. Zrób coś, co sprawia Ci ogromną radość i przyjemność: posłuchaj ulubionej muzyki, wykonaj zestaw ćwiczeń relaksacyjnych, przejrzyj swoją ulubioną gazetę/blog/portal, czy też wypij spokojnie kawę. Ta chwila spokoju pozwoli Ci lepiej zacząć dzień :)

5. Nagroda za wypełnione obowiązki

Jeszcze przed wyjściem z domu pomyśl nad nagrodą, którą sprawisz sobie za wypełnione obowiązki. Niech będzie to coś, co będzie motywowało Cię przez cały dzień - ulubiony obiad, aromatyczna kąpiel, wypad do kina? W końcu zasłużyłaś, możesz sobie sprawić przyjemność po ciężkim dniu :) 

A jakie Wy macie sposoby na dobry poranek? :)



You Might Also Like

2 komentarze

  1. Woda z cytryną to u mnie już codzienność ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Od pewnego czasu piję wodę z cytryną rano - bardzo polecam :)

    OdpowiedzUsuń

Flickr Images