Proteinowo - ryżowe pancakes z brzoskwinią

Weekendowe śniadania kojarzą mi się przede wszystkim z placuszkami. Eksperymentowałam już z wieloma różnymi składnikami - mąką pszenną, żytnią, owsianą, jaglaną, kokosową, migdałową, czy też mąką z ciecierzycy. Jednak moim faworytem do porannych pancakes zdecydowanie jest mąka ryżowa - nadaje im lekko chrupiącą strukturę i ciekawy smak. Jako dodatek użyłam dziś brzoskwini. Tak to idealny przepis na wyjątkowy poranek. 

Proteinowo - ryżowe pancakes z brzoskwinią
przepis na 6 placuszków


30 g odżywki białkowej (u mnie o smaku szarlotki)
100 g mąki ryżowej
pół łyżeczki proszku do pieczenia
brzoskwinia
jajko
2 łyżki jogurtu greckiego
+ opcjonalnie olej kokosowy
+ syrop daktylowy

W misce wymieszaj odżywkę białkową z mąką i proszkiem do pieczenia. Brzoskwinię umyj, zetrzyj na tarce o grubych oczkach i dodaj do suchych składników. W drugim naczyniu wymieszaj jajko z jogurtem, a następnie dodaj do miski ze suchymi składnikami. Na patelni rozgrzej olej kokosowy. Wykładaj na nią niewielkie ilości ciasta, smaż ok. 2 minuty na wolnym ogniu. Gotowe placuszki podawaj polane syropem daktylowym.
Smacznego :)





You Might Also Like

4 komentarze

  1. Wygląda przepysznie! Koniecznie muszę spróbować:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Obłędnie wyglądają :D chyba nawet gdzieś wygrzebię mąkę ryżową- trzeba spróbować !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, mąka pszenna też tutaj pasuje, ja jednak staram się jej unikać dlatego wybrałam mąkę ryżową :)

      Usuń
  3. Muszę kupić mąkę ryżową i robię. Z pszennej by wyszły?

    OdpowiedzUsuń

Flickr Images