5 najlepszych przepisów z wykorzystaniem odżywki białkowej + test odżywek.

Odkąd rozpoczęłam swoją przygodę ze sportem (co prawda amatorskim, ale jednak) zaczęłam coraz większą uwagę przykładać do zdrowej diety. Wiadomo, że samymi ćwiczeniami nie osiągniemy wymarzonej sylwetki, czy też zdrowia i lepszego samopoczucia. Bez diety nic nie zdziałamy. Dlatego im więcej ćwiczę tym większa zmiany nawyków żywieniowych. Przy moim obecnym trybie życia bardzo ciężko jest tak zbilansować dietę, aby dostarczyć wszystkich niezbędnych składników odżywczych. 

Od niedawna zdecydowałam się na wprowadzenie do mojego jadłospisu odżywki białkowej. Długo zastanawiałam się nad tą decyzją, aż w końcu postanowiłam spróbować. 
Po wielu testach ostatecznie zdecydowałam się na białko od firmy AllNutrition, które otrzymałam od firmy SFD



Czym jest odżywka białkowa?


W całym przemyśle suplementacyjnym najpopularniejszą odżywką białkową jest białko serwatkowe. Jest to białko zwierzęce otrzymywane za pomocą różnych metod filtracji. Stąd jego rodzaje (koncentrat, izolat).

  • Koncentrat – ok. 70g-80g białka w 100g proszku.  Przeważnie zawierają 5-15g węglowodanów w porcji. Charakteryzują się najniższą ceną wśród pozostałych białek. Jak dla mnie jest to także najsmaczniejsze białko :)  Gorąco polecam białko o smaku białej czekolady KLIK albo o smaku białej czekolady i wiśni :)
  • Izolat – ok 90g białka w 100g proszku – charakteryzuje się szybkim casem wchłaniania, wysoką przyswajalnością, zazwyczaj wolny od laktozy (dla cierpiących na nietolerancję laktozy). Przeważnie zawiera minimalną ilość (0,5g-5g) węglowodanów przez co jest gorszy w smaku od koncentratu. 
Zalety stosowania:

Wprowadzenie odżywki białkowej do diety pomaga uzupełnić niedobory białka w diecie. Doskonale sprawdza się jako dodatek do  posiłku potreningowego :) 

Do czego użyć odżywkę białkową?

Najbardziej popularnym wykorzystaniem odżywki białkowej są koktajle. Jednak tak naprawdę można jej użyć do wielu różnych dań. Doskonale sprawdza się przy wypiekach, naleśnikach, gofrach, ciastach i ciasteczkach. Poniżej kilka przykładowych dań z użyciem białka. 







You Might Also Like

1 komentarze

  1. Ja zawsze dodaję odzywkę do naleśników i omletów, najlepiej mi smakuje - szczególnie bananowa ;)

    OdpowiedzUsuń

Flickr Images