Blok czekoladowy

Dawniej to były słodycze - takie stwierdzenie często słyszę od rodziców, czy też dziadków. Podobno teraz, choć wszystkie jest dużo, nie ma to już takiego smaku jak dawniej. Coś w tym chyba jest, choć wydaje mi się, że może też to wynikać z faktu, iż potrawy dzieciństwa zawsze wspominamy z ogromnym sentymentem, często idealizując ich smak, wygląd. Dzieciństwo często kojarzy nam się z wolnością, radosnymi chwilami, nic dziwnego, że to co wtedy jedliśmy dobrze nam się kojarzy. Dziś mam dla Was właśnie taką kulinarną podróż do czasów dzieciństwa moich rodziców - blok czekoladowy. Choć ja nie znam jego prawdziwego smaku, ten wydaje bardzo przypadł mi do gustu :)

Blok czekoladowy


200 g masła
400 g mleka w proszku
pół szklanki cukru
6 łyżek prawdziwego kakao
pół szklanki mleka 2%
100 g orzechów
150 g herbatników

Do rondelka wlej  mleko, dodaj masło, cukier oraz kakao. Całość gotuj na małym ogniu do momentu, aż całość się rozpuści. Następnie odstaw otrzymaną masę do ostygnięcia. W międzyczasie pokrusz herbatniki i posiekaj orzechy. Do lekko przestygniętej masy dodaj mleko w proszku, herbatniki oraz orzechy. Wymieszaj wszystko dokładnie, aż wszystkie składniki dobrze się połączą. Gotową masę przełóż do formy, najlepiej silikonowej. Wyrównaj wierzch. Wstaw do lodówki na kilka godzin. Następnie pokrój w plastry. 
Smacznego :)




You Might Also Like

1 komentarze

  1. Pycha, strasznie dawno nie jadłam bloku czekoladowego :D

    OdpowiedzUsuń

Flickr Images