Domowe sezamki z nasion chia

Lubicie sezamki? Ja jako dziecko średnio za nimi przepadałam. Nie wiem dlaczego, chyba nie przemawiał do mnie po prostu sezam. Teraz, gdy moje smaki trochę się zmieniły, nie jestem już ich przeciwniczką, ale do bycia fanką sezamków też sporo mi brakuje :) No chyba, że mówimy o moim nowym odkryciu - sezamkach z nasion chia :) Ich jestem zdecydowaną miłośniczką :) Nie tylko dlatego, że domowe sezamki z nasion chia to szybki i łatwy pomysł na małe co nie co :) To także wartościowa przekąska, pełna zdrowych tłuszczy. Idealna dla wszystkich łakomczuchów ;)

Domowe sezamki z nasion chia
porcja na 8-12 sezamków


5 łyżek nasion chia 
2 łyżki wiórek kokosowych
łyżka mielonego siemienia lnianego
4 łyżki naturalnego miodu
łyżka oleju kokosowego

Olej z miodem przełóż do niewielkiego rondelka, podgrzewaj na lekkim ogniu. Gdy składniki się rozpuszczą dodaj nasiona chia, wiórki kokosowe oraz siemię lniane. Całość dokładnie mieszaj, aż połączenia się składników. Gdy masa będzie się kleić, jeszcze ciepłą wyłóż na papier do pieczenia, przykryj drugim arkuszem i delikatnie rozwałkuj. Na koniec pokrój sezamki na mniejsze kawałki i odstaw je na ok. 30 minut do lodówki.
PS. Jeśli ktoś akurat po przygotowaniu masy zauważy, że nie ma papieru do pieczenia, można poradzić sobie bez niego :) Wystarczy niewielką ilość masy przelać do silikonowych foremek, wstawić na 1h do lodówki i gotowe :)
Smacznego :)



You Might Also Like

3 komentarze

  1. Wyglądają cudownie :) pewnie tak tez smakują :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają smakowicie :D Uwielbiam nasiona Chia, są takie niepozorne, a posiadają wiele witamin i makroskładników :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mamie pewnie by przypadły do gustu, ja niestety za sezamkami nie przepadam.

    OdpowiedzUsuń

Flickr Images