Jaglane knedle ze śliwkami

Nieubłaganie zbliża się jesień. Liście opadają z drzew, dni są coraz krótsze, a noce coraz zimniejsze. Tak, tak to jesień puka do naszych drzwi ma. Wraz z nią wracają pyszne, jesienne smakołyki. Dla mnie jesień nie może obyć się bez knedli. Dawniej przygotowywałam je w wersji tradycyjnej - z ziemniaków. Tym razem ziemniaki zamieniłam na kaszę jaglaną :) Wyszły pyszne i szybkie w przygotowaniu knedle. W sam raz na drugie śniadanie lub obiad na słodko :)

Jaglane knedle ze śliwkami 
porcja na 6 knedli



woreczek kaszy jaglanej
2 łyżki mąki ziemniaczanej
6 małych węgierek

Kaszę jaglaną ugotuj według instrukcji na opakowaniu. Gdy będzie już miękka, przełóż ją do misy blendera (ważne, aby była jeszcze ciepłą), dodaj mąkę ziemniaczaną i dokładnie zmiksuj. Z otrzymanej masy formuj niewielkie placuszki, na ich środku układaj połówkę wydrylowanych śliwek i całość sklej dokładnie, a następnie uformuj na kształt kuli. Gotowe knedle gotuj ok. 4 minut we wrzącej wodzie. 
Knedle podawaj z ulubionymi dodatkami - ja swoje polałam mlekiem kokosowym.
Smacznego :)



You Might Also Like

2 komentarze

  1. Nie wpadłabym na to. Na pewno wypróbuje. U mnie w domu knedle zawsze robi się w tradycyjny sposób więc takie urozmaicenie na pewno się przyda :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię zwykłe, to i takie jaglane na pewno by mi posmakowały :)

    OdpowiedzUsuń

Flickr Images