Szyszki z żyta ekspandowanego

Kolejna sentymentalna podróż w czasie. Pamiętacie szkolne sklepiki? Ohh ile dziwnych rzeczy można było tam znaleźć :) Co ciekawe były one dostępne tylko tam :) Jedną z takich rzeczy, którą kupowałam i jadłam tylko w szkole były szyszki :) Mega słodki ryż ekspandowany połączony jakąś słodką miksturą. Dziś wracam do tych dawnych smaków, lecz w trochę innej, chyba zdrowszej wersji. Moje szyszki zamiast ryżu mają żyto, zamiast słodkiej mazi - prawdziwy miód i olej kokosowy, nierafinowany. Smakują jak dla mnie wybornie, spróbujcie :)

Szyszki z żyta ekspandowanego


3 łyżki miodu
2 łyżki oleju kokosowego
150 g żyta ekspandowanego

Miód przełóż do garnka, dodaj olej i rozpuszczaj powoli na wolnym ogniu. Gdy składniki się już połączą, zdejmij garnek z ognia,  dodaj żyto ekspandowane i dokładnie wymieszaj. Do silikonowych foremek przełóż masę miodowo-żytnią. Gotowe szyszki wstaw do lodówki na ok. 1h, a następnie podawaj :)
Smacznego :)


You Might Also Like

1 komentarze

  1. Ale bym zjadł.... Ja teraz się odchudzam z aplikacją www.kcalmar.com. Polecam CI ich. Może Cię zainspirują:O Chyba zrobię sobie ten przepis na trening. Po treningu węglowodany proste są idealne...

    OdpowiedzUsuń

Flickr Images