Detoks cukrowy. Recenzja książki

Zbliża się koniec roku. Ehh kiedy to minęło? Jeszcze niedawno pamiętam jak siedziałam przy biurku z kubkiem ulubionej herbaty i zastanawiałam się nad noworocznymi postanowieniami... Co z tego wynikło? No cóż, niestety zupełnie niewiele. Nie wiem jak to się dzieje, ale coraz bardziej ucieka mi czas. Nie mam pojęcia jak, gdzie i kiedy. Ledwo zauważam, że jest nowy rok, a już się on kończy, a ja nie zmieniam nic, albo przypominam sobie o planowanych zmianach dopiero pod koniec roku, gdy najwyższy czas podsumowywać zrealizowane plany. Jednym z celów na 2016 rok były książki - chciałam więcej czytać, szukać wartościowych pozycji, próbować, szukać inspiracji. Jednak tak jak z większością spraw, ten cel zaczęłam realizować dopiero niedawno. Być może lepiej późno niż wcale? 


Po tym przydługim wstępie, czas opowiedzieć o dzisiejszej książce. ,,Detoks cukrowy" autorstwa Filippa Salomonsson, bo to o tej pozycji dziś mowa to kolejna książka traktująca o zdrowiu, a dokładniej eliminacji cukru z codziennej diety. Nie będę się tutaj teraz rozpisywać o szkodliwym wpływie białego cukru (choć nie tylko białego) na organizm człowieka. O tym wszystkim szczegółowo opowiada nam autorka. 

Poza tym przedstawia plan - trzytygodniową kurację odwykową, której celem jest nie tylko oczyszczenie organizmu, ale także zerwanie z cukrowym błędnym kołem i nauka nowych, zdrowych nawyków. 

Książka napisana jest bardzo przystępnym językiem. Podoba mi się tutaj, że nie tylko pokazuje teorię cukrowego detoksu, ale wskazuje również gotowy plan działania: zasady odżywiania, listę potrzebnych produktów, przepisy. 

Całość uzupełniają piękne i inspirujące zdjęcia. Moim zdaniem książka ta jest bardzo estetyczna i dobrze rozplanowana. Z powodu kiepskiego wzroku, ostatnio zwracam uwagę na czcionkę książek - tutaj jest ona jak najbardziej na plus ;)

Dla kogo jest ,,Detoks cukrowy"? Dla osób, które poszukują swojej drogi żywieniowej? Które potrzebują odmiany, nowych wyzwań, ale które tym samym troszczą się o swój organizm i swoje zdrowie. Aaa i oczywiście dla tych, którzy lubią dobrze zjeść - znajdziecie tu wiele smacznych przepisów :)

Gorąco polecam :)






You Might Also Like

2 komentarze

  1. Nie jem cukru od lipca tego roku, czytam wszystkie etykiety. Cóż, zmusił mnie do tego stan zdrowia. Najgorszy jest pierwszy miesiąc, a teraz już z górki. Aczkolwiek książkę chętnie przeczytam

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo lubię tego typu książki :) i nie ukrywam, że przydałby mi się taki detoks :)

    OdpowiedzUsuń

Flickr Images