Dieta pudełkowa, czyli jak wybrać dobry catering dietetyczny?

Słyszeliście kiedyś o diecie pudełkowej?  Zapewne tak, bo ostatnio to bardzo modny temat. Cateringi dietetyczne stają się obecnie coraz bardziej popularne, można to zauważyć przeglądając portale społecznościowe, czy też po prostu życie społeczne. Osobiście nigdy wcześniej nie zagłębiałam się w tę tematykę, bo jakoś nie do końca mnie przekonywał ten pomysł, nie wierzyłam, że to może działać i wolałam sama decydować o tym, co pojawia się na moim stole.  Do czasu... :)


Wpadłam ostatnio na recenzję diety pudełkowej, artykuł był tak ciekawy, że sama postanowiłam przetestować ten pomysł. I tutaj pojawił się problem: jak zacząć? Jak wybrać dobry catering? Czym kierować się przy wyborze? I jak przy okazji nie wydać majątku? 

Na szczęście z odpowiedzią na te pytanie przyszedł portal Cateromarket. To miejsce, które skupia firmy i oferty cateringów dietetycznych ze wszystkich miast w Polsce. Znajdziecie tam ponad 3000 bardzo różnorodnych ofert: od diety wegańskiej, wegetariańskiej, paleo, diety dla sportowców, dla kobiet, mężczyzn, dzieci, aż do diet oczyszczających, wzmacniających, czy też uodparniających. Tylko w Krakowie jest około 30 firm. Taka wyszukiwarko-porównywarka jest więc dużym ułatwieniem: nie tylko skupia wszystkie oferty w jednym miejscu, ale także pomaga dobrać oferty, które najbardziej wpasowują się w nasze wymagania. 

Jedyne co musicie sami zrobić to zastanowić się nad tym co chcesz osiągnąć: schudnąć, oczyścić organizm, czy też może nauczyć się zdrowych nawyków. Moim zdaniem, właśnie dieta pudełkowa pomaga przede wszystkim zrealizować ten ostatni cel. Na początku przygody z odchudzaniem, czy ze zmianą nawyków żywieniowych jesteśmy często zagubieni: nie wiemy ile jeść, jak dużo, jak często. Dieta pudełkowa rozwiązuje ten problem: pokazuje co można jeść, jakie porcje są wystarczające, uczy także regularności oraz eliminuje podjadanie ;) 

No dobrze, więc załóżmy, że chcemy schudnąć. Wchodzimy na wspomnianą wyszukiwarkę, wybieramy cel: czyli jaka dieta nas interesuje. Następnie określamy swoje miasto, ilość kalorii, które chcemy spożywać, czas trwania diety i gotowe. Otrzymujemy listę cateringów, które spełniają nasze wymagania. Wchodząc w odpowiednie oferty możecie zobaczyć nie tylko opinię innych ze zdjęciami, ale także opinię eksperta Cateromarket, przykładowe menu oraz ofertę. Dzięki temu nie kupujemy kota w worku - wszystko łatwo i szybko można sprawdzić, tak aby dobrać najlepszą dla siebie ofertę :) Ja dla siebie wybrałam dietę 1800 kcal. 


Catering zamówiony, czas na testowanie :) Trochę się martwiłam o dostarczenie posiłków, wychodzę do pracy około 7, więc myślałam, że będzie problem z dostawą. Jednak jak się okazało, zamówienia rozwożone są już od 3 w nocy, dzięki temu sami możemy dowolnie wskazać godzinę dostawy ( i co ważne, przesyłka wliczona jest w cenę cateringu). U mnie Pan kurier pojawił się ok. 5:30, dzięki temu zdążyłam zjeść śniadanie przed wyjściem do pracy :)

Jeśli chodzi o sam catering to na początku moją uwagę zwróciło opakowanie - posiłki były bardzo ładnie zapakowane, całość umieszczono w pięknej torbie, dzięki czemu nic się nie rozlało, nie wymieszało. Otrzymałam 5 posiłków, każdy był opisany, więc nie było wątpliwości co kiedy jeść. 


Jak wyglądał mój zestaw? Na śniadanie otrzymałam czekoladowe naleśniki z serem i owocami. Smaczne, sycące :) Porcja była dla mnie trochę za duża, więc nie dałam rady jej całej pokonać. Na drugie śniadanie otrzymałam krem grzybowy z quinoą :) To był mój faworyt - przyznam, że nie przepadam za grzybami, więc na początku trochę sceptycznie do niej podeszłam, ale już po pierwszej łyżce zmieniłam zdanie :) Była naprawdę super ;) Na obiad pojawił się kurczak po włosku oraz kuskus z warzywami. Na deser był koktajl malinowy z czarnym bzem, a na kolację sałatka brokułowa. 


Wszystkie posiłki były naprawdę smaczne. Nie chodziłam głodna, a nawet momentami byłam, aż za bardzo przejedzona :) No i co najważniejsze: zaoszczędziłam dużo czasu na przygotowywanie posiłków i wyeliminowałam podjadanie :) 


Jeszcze jedna kwestia: pieniądze. No cóż, niestety nie jest to tania opcja. Na początku wydawało mi się, że ok. 60 zł na dzień za jedzenie to dość sporo. Jednak, biorąc pod uwagę ilość posiłków, jakość produktów, energię włożoną w przygotowanie posiłków i ich dostawę, uważam, że to wcale nie jest dużo. Jak teraz o tym myślę, to w dni, w których jestem zmuszona do żywienia się na mieście wydaję dużo więcej na jedzenie. 


Jeśli myślicie o przetestowaniu diety pudełkowej to polecam zabawę portalem Cateromarket. Jeśli poszukacie to na pewno znajdziecie coś dla siebie i w odpowiedniej dla siebie cenie. Warto zwrócić uwagę, że dużo firm oferuje także zestawy próbne w dużo niższej cenie. Już za 29 zł możecie otrzymać posiłki na cały dzień :) 


Ja ze swojej strony mogę śmiało powiedzieć, że to był bardzo ciekawy eksperyment. Dieta pudełkowa zainspirowała mnie do kolejnych kulinarnych eksperymentów, nauczyła mnie regularności oraz oduczyła podjadania. Dodatkowo pozwoliła mi zaoszczędzić trochę czasu :) 


Gorąco Wam polecam tę opcję do przetestowania :) A jeśli się już na coś zdecydujecie, to koniecznie dajcie mi znać o swoim spostrzeżeniach :)

You Might Also Like

4 komentarze

  1. ja nie ufam tym firmom i wolę sama przygotowywać sobie takie pudełka w domu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dieta pudełkowa to rzeczywiście świetna alternatywa dla osób, które nie mają czasu. Catering dietetyczny nie jest tani, ale dla osoby która dba o zdrowie i dietę na pewno się opłaca ;).

    OdpowiedzUsuń
  3. Aktualnie pracuje do późnych godzin i korzystam z usług takiej firmy. Lubie w nich różnorodność, a to, że posiłki są zdrowe, to lepiej się czuję.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyskoczył mi jakiś błąd, że pole musi być wymagane, więc komentuję jeszcze raz :) Bardzo fajny wpis! Sam korzystam z cateringu. Jem dietę paleo. Dzisiaj mam na kolację gofry paleo :)

    OdpowiedzUsuń

Flickr Images