Kotlety ziemniaczane z kaszą gryczaną

Dziś był ciężki dzień. Musiałam wstać o 6 rano (prawie jak do pracy), wsiąść w pociąg, aby zdążyć na 5. Bieg Wielkie Serc. Dodatkowo, jak zwykle, gdy planuje jakiś bieg - pogoda była delikatnie mówiąc - średnio sprzyjająca. Padał śnieg, było ślisko i mokro. Na szczęście jednak udało mi się dotrzeć na linię mety i przebiec planowe 10 km. Trasa była dla mnie wyjątkowo trudna. Na początek śnieg prosto w oczy, potem słońce i mnóstwo roztapiającego się śniegu. Grunt, że się udało. 10 km w 58 min. Nie jest to fantastyczny wynik, ale i tak jestem pod wrażeniem, że mi się udało :) Po powrocie do domu trzeba było zjeść coś sycącego. Postawiłam na kotleciki ziemniaczane. Wyszły pyszne:)

Kotlety ziemniaczane z kaszą gryczaną
porcja dla 2 osób


300 g ugotowanych ziemniaków
200 g ugotowanej kaszy gryczanej (u mnie kasza niepalona)
3 łyżki mąki ziemniaczanej
2 duże cebule
2 ząbki czosnku
pół łyżeczki kurkumy
sól himalajska
świeżo mielony pieprz
+ olej rzepakowy do smażenia


Cebulę i czosnek posiekaj drobno. Na patelni rozgrzej olej, dodaj czosnek i cebulę, podsmażaj je ok. 3 minut, uważając, aby czosnek się nie przypalił. Do misy malaksera przełóż ugotowane i wystudzone ziemniaki i kaszę gryczaną oraz cebulę z czosnkiem, mąkę ziemniaczaną, przyprawy oraz jajko. Całość miksuj do czasu połączenia się składników. Z masy formuj niewielkie kotleciki. Na patelni rozgrzej olej, smaż kotleciki ok. 3-4 minut. 
Kotleciki najlepiej smakują z sosem grzybowym.
Smacznego :)






You Might Also Like

2 komentarze

  1. Myślisz że można je upiec? Staram się unikać smazonego a narobilas mi smaka :D

    OdpowiedzUsuń
  2. A jeśli nie mamy malaksera???? :)

    OdpowiedzUsuń

Flickr Images