Domowe, orkiszowe krakersy

  Za nami ostatni weekend karnawału. Powoli kończymy czas szalonych imprez i przygotowujemy na nadejście wiosny. Ja ostatki w tym roku obchodziłam wyjątkowo hucznie, ponieważ połączyłam je z imprezą urodzinową. Nie byle jaką, bo świętowaliśmy ćwierćwiecze :) Było intensywnie i bardzo przyjemnie. Nie będę Was tutaj zanudzać szczegółami, ale podzielę się przepisem na krakersy, które przygotowałam na imprezę :) Idealnie pasowały do hummusu i pas warzywnych. Chyba były dobre, bo zniknęły wszystkie :)

Domowe, orkiszowe krakersy
przepis na 30 krakersów


2 szklanki mąki orkiszowej
3 łyż. ki oliwy z oliwek
3/4 szklanki wody
płaska łyżeczka soli
2 łyżeczki ziół prowansalskich
+ jajko
+ sezam

Do miski przesiej mąkę mąkę, dodaj sól, zioła oraz oliwę i wodę. Zagniataj, aż powstanie gładkie i jednolite ciasto. Gotowe  obwiń folią i wstaw na 30 minut do lodówki. Po tym czasie wyjmij ciasto, podziel je na 3 części. Każdą z nich rozwałkuj na ok. 2mm. Za pomocą ulubionych foremek wycinaj krakersy i układaj je na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Każdy krakers nakłuj widelcem, posmaruj roztrzepanym jajkiem i posyp sezamem. Piecz ok. 8 minut w piekarniku rozgrzanym do 190 stopni. Po upieczeniu odstaw do przestygnięcia. 



You Might Also Like

2 komentarze

  1. Przepis zapisany! Wypróbuję na pewno, bo brakuje mi zdrowych przekąsek na spotkania ze znajomymi:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ekstra ta foremka z puzzlem :)

    OdpowiedzUsuń

Flickr Images