Dietetyczny sernik kokosowy na bezglutenowym spodzie

  Dziś rozpoczynamy okres postu. W tym roku chciałabym go przeżyć bardziej świadomie, a nie obudzić się tydzień przed świętami z myślą, że znów coś przegapiłam. Post to dla mnie czas na przemyślenia i zmiany. Te 40 dni mogą zmienić coś w naszym życiu. Ja w tym roku rezygnuję ze słodyczy i niezdrowych przekąsek. Mam nadzieję, że nie będzie to tylko postanowienie na post, ale zostanie ze mną na dłużej. PS. Ten sernik przygotowałam na pożegnanie słodyczy :) Zniknął już wczoraj, dlatego dziś już nie kusił :)

Dietetyczny sernik kokosowy na bezglutenowym spodzie porcja na tortownicę o średnicy 16 cm



100 g mąki kokosowej
100 g mąki orkiszowej (u mnie wersja bezglutenowa)
50 g mąki gryczanej
3 łyżki oleju kokosowego nierafinowanego
jajko
1 kg sera twarogowego ( ja użyłam sera ,,Mój ulubiony")
4 jajka
budyń waniliowy
3 łyżki miodu
250 ml śmietanki kokosowej
100 g wiórków kokosowych

CIASTO: Do miski przesiej mąki, dodaj olej kokosowy i jajko. Całość dokładnie zagniataj, aż do powstania jednolitej masy. Gotowe ciasto owiń w folię i wstaw do lodówki na ok. 30 minut. 

MASA: Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej. Do misy malaksera przełóż twaróg, dodaj jajka, budyń waniliowy, miód, śmietankę kokosową i wiórki kokosowe. Całość dokładnie zmiksuj.

Z lodówki wyjmij ciasto, rozwałkuj je na ok. 0,5 cm. Tortownicę wyłóż papierem dopieczenia, a następnie przełóż do niej ciasto. Spód piecz ok. 10 minut w piekarniku rozgrzanym do 200 stopni. Po tym czasie na podpieczony spód przelej masę serową. Ciasto wstaw ponownie do piekarnika i piecz jeszcze  60/70 minut. Po upieczeniu odstaw sernik na kilka godzin, aby dobrze przestygł. Gotowe ciasto podawaj ze świeżymi owocami.
Smacznego :)



You Might Also Like

2 komentarze

  1. Orkisz to rodzaj pszenicy ,czyli jest gluten :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Sporo mąki, do tej pory piekłam serniki z małą jej ilością, ten jest inny.
    Smacznie wygląda.

    OdpowiedzUsuń

Flickr Images