Ciasto jabłkowe z kokosem

 Dziś ostatni dzień kwietnia. Czy to był dobry miesiąc? W pewnym sensie pewnie tak, choć zdarzyło się wiele rzeczy, które zupełnie inaczej sobie wyobrażałam, inaczej to znaczy lepiej. Nie udało mi się także zrealizować planów treningowych: nie wystartowałam w żadnym zaplanowanym starcie, nie wybiegałam tyle km ile planowałam. Jednak, czasem trzeba odpuścić i tego się w tym miesiącu nauczyłam. Teraz siedzę w łóżku ( 5 dzień z rzędu, nadal choruję) i zabieram się za planowanie kolejnego miesiąca. Towarzyszy mi nowe ciasto, co prawda daleko mu do fit wypieku, ale smakuje wyśmienicie ;)

Ciasto jabłkowe z kokosem
przepis na blachę o wymiarach 36 x 24 cm


8 jajek
szklanka cukru trzcinowego
200 g masła
2 szklanki mąki pszennej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
4 łyżki mleka
2 łyżeczki kakao
150 g wiórków kokosowych
1.5 kg jabłek
cynamon
2 łyżki kaszy manny

Żółtka oddziel od białek. Następnie utrzyj je z połową szklanki cukru oraz masłem, aż do powstania puszystej masy. Następnie do masy dodaj mąkę z proszkiem do pieczenia oraz mleko i pianę ubitą z 3 białek. Gotowe ciasto podziel na dwie części. Jedną z nich odstaw, a do drugiej dodaj kakao i dokładnie wymieszaj.
Pozostałe białka ubij z 1/2 szklanki cukru, pod koniec ubijania dodaj wiórki kokosowe i dokładnie wymieszaj. Jabłka obierz, zetrzyj na tarce o grubych oczkach, a następnie wymieszaj je z cynamonem i kaszą manną. 
Na blachę wyłożoną papierem do pieczenia wyłóż ciasto ciemne, wyrównaj wierzch i wyłóż pianę z wiórkami kokosowymi, a na nią wyłóż starte jabłka. Na koniec wyłóż jasne ciasto, tak aby pokryło całą powierzchnię blachy. Gotowe ciasto piecz ok. 60 minut w piekarniku rozgrzanym do 175 stopni. Podawaj po przestygnięciu. Smacznego :)



You Might Also Like

3 komentarze

Flickr Images