Ciasto ciecierzycowo - marchewkowe z kremem orzechowym

Wtorek to jeden z najaktywniejszych dni w tygodniu. Tego dnia zawsze ciężko jest mi się wyrobić z wszystkimi obowiązkami i zadaniami, które powinny być zrobione. Analizując swój rozkład dnia doszłam do wniosku, że przenosząc treningi na poranek można zyskać godzinkę po południu, która akurat we wtorki bywa zbawienna :) I tak dziś pierwszy raz od bardzoooo długiego czasu udało mi się wybrać na poranny bieg. Budzik o 5:00 nie był zbyt przyjemny, ale uczucie po odbytym treningu zrekompensowało wszystko :) I dodatkowo czekała na mnie pyszna nagroda - ciasto ciecierzycowo - marchewkowe :) Jak dla mnie najlepsze :)

Ciasto ciecierzycowo - marchewkowe z kremem orzechowym
przepis na tortownicę o średnicy 16 cm


puszka ciecierzycy
2 duże marchewki, starte na tarce o cienkich oczkach
jajko
70 g mąki jaglanej
płaska łyżeczka proszku do pieczenia
łyżka mleka kokosowego
łyżka miodu
250 g ricotty
2 łyżki oleju kokosowego
3 łyżki masła orzechowego
pół łyżki miodu

Do misy malaksera przełóż odsączoną ciecierzycę, marchew, mąkę jaglaną, proszek do pieczenia, łyżkę mleka kokosowego oraz łyżkę miodu. Na koniec wbij jajko i miksuj całość, aż do połączenia się składników. Gotową masę wyłóż na tortownicę wysmarowaną olejem kokosowym, wyrównaj wierzch. Ciasto piecz 40 minut w piekarniku rozgrzanym do 200 stopni. Po upieczeniu odstaw do całkowitego wystygnięcia. 
KREM: W misce wymieszaj ricottę z rozpuszczonym olejem kokosowym, miodem oraz masłem orzechowym. Gotowy krem wyłóż na wystudzane ciasto. Całość rozprowadź równomiernie po całej powierzchni, udekoruj suszonymi owocami. Smacznego ;)





You Might Also Like

1 komentarze

Flickr Images