Makaron z bobem

Wakacje to nie tylko letnie owoce, ale także warzywa :) Już od kwietnia z niecierpliwością oczekiwałam na świeży, młody bób. Aż w końcu wczoraj stałam się szczęśliwą posiadaczką tych małych, zielonych ziarenek. W głowie od dawna pojawiały mi się pomysły co w tym roku można ciekawego przygotować. Lista potraw do przetestowania długa, zaczynamy od makaronu :) 

Makaron z bobem
porcja dla dwóch osób


200 g ugotowanego bobu
2 ząbki czosnku
20 g orzechów włoskich
2 łyżki serka kremowego ( u mnie mój ulubiony)
sól, pieprz
makaron pappardelle (ilość według uznania, ja użyłam 100 g na osobę
+ opcjonalnie plaster boczku

Garść bobu odłóż do dekoracji. Pozostały bób przełóż do naczynia blendera, dodaj obrany czosnek, serek śmietankowy, podprażone orzechy włoskie oraz sól i pieprz. Całość dokładnie zmiksuj. Makaron ugotuj al'dente, po ugotowaniu nie przelewaj go zimną wodą, tylko wymieszaj z pastą smietankowo - bobową. Gotowy makaron przełóż na talerz, udekoruj bobem i podsmażonym boczkiem. Podawaj od razu po przygotowaniu.
Smacznego :)



You Might Also Like

2 komentarze

  1. Uwielbiam bób, w kombinacji z makaronem jeszcze nie próbowałam, ale trzeba nadrobić zaległości :) Dzięki za przepis i wpadnij na mojego bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię bób! Lecę na rynek jak tylko przyjadę do Polski!

    OdpowiedzUsuń

Flickr Images