Bezglutenowe galette z morelami i bundzem

Korzystając z wolnego dnia i przerwy od treningów, zabrałam się dziś za pieczenie i gotowanie. Cel: wykorzystać zawartość lodówki i stworzyć z niej coś czego jeszcze nie próbowałam, coś nieoczywistego. Po krótkim namyśle i przeglądzie szafek kuchennych, wpadłam na pomysł galette. Jako, że staram się unikać białej mąki, ciasto wykonałam z mieszanki mąki ryżowej i mąki z ciecierzycy. Jako farsz użyłam czerwonych porzeczek zerwanych we własnych ogródku oraz wspaniałego, wędzonego bundzu. Całość posypałam tymiankiem (niestety suszonym) :) 
Przyznam, że nie spodziewałam się, że będzie to, aż tak dobre ;)

Bezglutenowe galette z morelami i bundzem
przepis na 4 porcje


150 g mąki ryżowej
100 g mąki z ciecierzycy
szczypta soli
3 łyżki oleju kokosowego
3 łyżki zimnej wody
2 łyżki dżemu z czerwonej porzeczki
3 morele
4 plastry bundzu
czerwone porzeczki
tymianek

Do miski przesiej mąkę ryżową, ciecierzycę i sól. Następnie dodaj olej kokosowy oraz wodę. Całość dokładnie zagnieć, tak aby powstało gładkie i elastyczne ciasto. Odłóż je na 30 min do lodówki. Po tym czasie rozwałkuj na ok 0,5 cm grubości. Ciasto przełóż na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Na środku okręgu rozsmaruj dżem porzeczkowy, tak aby zostawić ok 2 cm od brzegu ciasta. Na dżem wyłóż pokrojone w plastry morele, pokrojony w paski bundz oraz czerwone porzeczki. Brzegi ciasta zagnieć tak, aby nachodziły delikatnie na farsz. Galette posyp tymiankiem. Piecz ok. 25 minut w temperaturze 200 stopni. Galette doskonale smakuje zarówno na ciepło jak i na zimno.
Smacznego :)



You Might Also Like

1 komentarze

  1. Naprawdę świetnie wygląda te galette. Nigdy nie jadłam, a coś czuję, że pozytywnie mnie zaskoczy :P

    OdpowiedzUsuń

Flickr Images